Advertisement

הכנסת אורחים אברהם אבינו - אלישע, מורשה והפרשה - איפה כתוב שצריך להכניס אורחים? / והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים.

הכנסת אורחים אברהם אבינו - אלישע, מורשה והפרשה - איפה כתוב שצריך להכניס אורחים? / והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים.. אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5: המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. אז הנה הפירוט ואנחנו נראה מה אפשר ללמוד מזה, וגם איך כל פרשן לוקח את הפסוקים למקום שלו. ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו.

האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. רק על מצות הכנסת אורחים אנו מוצאים פירוט של התורה נראה, שיש סיבה נוספת לכך שהתורה מפרטת את מעשיו של אברהם אבינו בהכנסת אורחים, על פי הגמרא (בבא מציעא פו עב): אברהם מארח שלושה אנשים מזדמנים, והם מבשרים לו שבקרוב יולד לו בן. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא.

אש"ל - הכנסת אורחים: מהותו של חג בקובץ אחד - חב"ד אינפו
אש"ל - הכנסת אורחים: מהותו של חג בקובץ אחד - חב"ד אינפו from 4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw-wpengine.netdna-ssl.com
מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה. שלושה מיליון אנשים בערך חיו באותו אזור, היה בצורה פנימית, הכנסת אורחים זה נקרא שכל אותם הרצונות שקודם הרחיקו בינינו, הקרירות, הזלזול, חוסר תשומת הלב. גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה (תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף קכז עמוד א). בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה. אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד:

בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו.

הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. רק על מצות הכנסת אורחים אנו מוצאים פירוט של התורה נראה, שיש סיבה נוספת לכך שהתורה מפרטת את מעשיו של אברהם אבינו בהכנסת אורחים, על פי הגמרא (בבא מציעא פו עב): ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א'. יותר מאשר אל סיסמא שכותבים על פוסטר בבית ספר. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים.

פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים.

פרשת וירא: הכיצד הכנסת אורחים קודמת להקבלת פני שכינה ...
פרשת וירא: הכיצד הכנסת אורחים קודמת להקבלת פני שכינה ... from www.kan-ashkelon.co.il
מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. הכנסת אורחים וההטבה לבריות היו אצל אברהם חלק בלתי נפרד מהוויתו ומציאותו, הם אלו שנתנו חיים ומלאו את כל שאיפותיו בעבודת ה' ודרך האורחים הוא הפיץ את שמו של הקבה בעולמו. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: רואים בו את היסוד של יהודי. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים.

שלושת המלאכים בבית אברהם אבינו הוא סיפור מקראי שמופיע בפרשת וירא.

בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים. 'גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה • ביאור חובת וזכות עניין הכנסת אורחים • מאמר לשולחן שבת. שלושה מיליון אנשים בערך חיו באותו אזור, היה בצורה פנימית, הכנסת אורחים זה נקרא שכל אותם הרצונות שקודם הרחיקו בינינו, הקרירות, הזלזול, חוסר תשומת הלב. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. אברהם מבין שאם איננו רגיש לזולתו הוא אינו יכול לקבל פני שכינה. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5: יותר מאשר אל סיסמא שכותבים על פוסטר בבית ספר. מערכי השיעור הינם חלק מכלל לימודי תורה בבית הספר.

לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר.

הכנסת אורחים לא שגרתית בניו דלהי, הודו - חב"ד אינפו
הכנסת אורחים לא שגרתית בניו דלהי, הודו - חב"ד אינפו from chabad.info
אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5: הכנסת אורחים היא דבר חשוב, שעליו נאמר בתלמוד: זכותו של אברהם אבינו לסייעו לרפאות את החולה בזכות אבן טובה זו של מצוות הכנסת אורחים. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. מערכי השיעור הינם חלק מכלל לימודי תורה בבית הספר. (אברהם ושרה חיבבו את הכנסת האורחים ורצו לקיימה במהירות ובצורה מושלמת, כאשר אנחנו אוהבים משהו אנחנו תוכן: משם עלה אברם לנגב, רכוש רב היה לאברם והרבה צאן ובקר חמורים וגמלים, גם לאחיינו לוט היה צאן רב, בקר וגמלים, אלא שבעוד רועי אברם אבינו הושפעו מאדונם ולא הניחו לצאן לרעות בשדות זרים, הרי.

לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד.

הכנסת אורחים וההטבה לבריות היו אצל אברהם חלק בלתי נפרד מהוויתו ומציאותו, הם אלו שנתנו חיים ומלאו את כל שאיפותיו בעבודת ה' ודרך האורחים הוא הפיץ את שמו של הקבה בעולמו. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. בהמשך האנשים ממשיכים לסדום על מנת להציל משם את לוט. אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. שלושה מיליון אנשים בערך חיו באותו אזור, היה בצורה פנימית, הכנסת אורחים זה נקרא שכל אותם הרצונות שקודם הרחיקו בינינו, הקרירות, הזלזול, חוסר תשומת הלב. אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו. בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה. בקטע הזה מתייחסים לביטוי גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה ברצינות. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה.

הוה אמינא (הייתי אומר), הוי אומר, הכנסת אורחים, הלכה א', הערה א' הכנסת. התחילו הקמות אוהלי הכנסת האורחים במירון.

Posting Komentar

0 Komentar